پروژه پایتون: برنامه تشخیص اعداد اول
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

یک مرورگر وب ساده ایجاد کنید. یک رابط کاربری ساده بسازید که پروژه های تمرینی پایتون  URL ها را می پذیرد و صفحات وب را بارگیری می کند. PyWt در اینجا مفید خواهد بود! آیا می‌توانید دکمه «بازگشت»، نشانک‌ها و سایر ویژگی‌های جالب را اضافه کنید؟

 

یک برنامه یادداشت بنویسید. برنامه ای ایجاد کنید که به افراد کمک کند یادداشت بنویسند و ذخیره کنند. آیا می توانید چند ویژگی جالب و منحصر به فرد برای اضافه کردن فکر کنید؟

 

یک تستر تایپ بسازید. این باید متنی را به کاربر نشان دهد، پروژه های تمرینی پایتون  و سپس او را به تایپ آن دعوت کند - در حالی که آنها را زمان‌بندی می‌کند و برای دقت امتیاز می‌دهد.

 

یک سیستم اطلاع رسانی "به روز رسانی سایت" ایجاد کنید. آیا تا به حال شده است که مجبور شوید یک وب سایت را به روز کنید تا ببینید آیا یک کالای موجود در انبار مجدداً لیست شده است یا اینکه ببینید آیا اخباری ارسال شده است یا خیر؟ یک اسکریپت پایتون بنویسید که به طور خودکار یک URL داده شده را برای به روز رسانی بررسی می کند و در صورت شناسایی آن به شما اطلاع می دهد. (مواظب باشید سرورهای هر سایتی را که چک  پروژه های تمرینی پایتون می کنید بیش از حد بارگیری نکنید - فاصله زمانی بین هر بررسی را معقول نگه دارید).

 

بازی رومیزی مورد علاقه خود را در پایتون بازسازی کنید. گزینه‌های زیادی در اینجا وجود دارد، از چیزهای ساده‌ای مانند Checkers تا Risk یا حتی بازی‌های مدرن و پیشرفته‌تر مانند Ticket to Ride یا Settlers of Catan. چقدر می توانید به واقعیت نزدیک شوید؟

 

یک کاوشگر ویکی پدیا بسازید. برنامه ای بسازید که یک صفحه تصادفی ویکی پدیا را نمایش دهد. چالش اینجا در جزئیات است: آیا می توانید دسته های انتخاب شده توسط کاربر را اضافه کنید؟ آیا می‌توانید نسخه دیگری از برنامه «حفره خرگوش» را امتحان کنید، که در آن هر مقاله به طور تصادفی از مقالات پیوند شده پروژه های تمرینی پایتون  در مقاله قبلی انتخاب می‌شود؟ این ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع می‌تواند به مهارت‌های جدی خراش دادن وب نیاز داشته باشد.

 

ایده های پروژه پایتون: سطح پیشرفته

یک اپلیکیشن پیش بینی بازار سهام بسازید. برای این مورد، به منبعی از داده‌های بازار سهام و برخی مهارت‌های یادگیری ماشین نیاز دارید، اما بسیاری از افراد این را امتحان کرده‌اند، بنابراین کد منبع زیادی برای کار کردن وجود دارد.

 

یک چت بات بسازید. چالشی که در اینجا وجود دارد، ساختن چت بات نیست، بلکه خوب کردن آن است. برای مثال، می توانید برخی از تکنیک های پردازش زبان طبیعی را پیاده سازی کنید تا طبیعی تر و خود به خود به نظر برسد؟

 

یک ربات را برنامه ریزی کنید. این به سخت‌افزاری نیاز دارد (که معمولاً رایگان نیست)، اما گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد - و همچنین منابع یادگیری زیادی. اگر قبلا پروژه های تمرینی پایتون ً در این مسیر فکر نمی کنید، قطعاً به Raspberry Pi نگاه کنید.

 

یک برنامه تشخیص تصویر بسازید. شروع با تشخیص دست خط ایده خوبی است - Dataquest حتی یک پروژه هدایت شده برای کمک به آن دارد! - اما هنگامی که آن را یاد گرفتید، می توانید آن را به سطح بعدی ببرید.

 

یک مدل پیش بینی قیمت بسازید. یک صنعت یا محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یک مدل یادگیری ماشینی بسازید که تغییرات قیمت را پیش بینی می کند.

 

مدل تحلیل احساسات خود را ایجاد کنید. مطمئنا، بسیاری از موارد از پیش ساخته شده در دسترس هستند، اما آیا می توانید مجموعه بزرگی از داده های متنی را جمع آوری کنید و یکی از پروژه های تمرینی پایتون  آنها را بسازید؟ (یا کمتر چالش برانگیز است: یک مدل تحلیل احساسات موجود را برای متن خاصی که در حال تجزیه و تحلیل هستید بهینه کنید.)

 

یک نقشه تعاملی ایجاد کنید. این به ترکیبی از مهارت برنامه نویسی نوجوانان  های داده و مهارت های ایجاد رابط کاربری نیاز دارد. نقشه شما می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهید نمایش دهد - مهاجرت پرندگان، داده‌های ترافیک، گزارش‌های جرم - اما باید به نوعی تعاملی باشد. چقدر می توانید آن را بردارید؟

 

مراحل بعدی

هر یک از مثال‌های بخش قبل بر اساس تمرین انتخاب یک پروژه عالی پایتون برای مبتدیان است. بعد، می توانید به موارد زیر بروید:

 

به آنچه علاقه دارید فکر کنید و پروژه ای را انتخاب کنید که با علایق شما همپوشانی داشته باشد.

 

به اهداف یادگیری پایتون خود فکر کنید و مطمئن شوید که پروژه شما را به دستیابی به آن اهداف نزدیکتر می کند.

 

از کوچک شروع کنید. هنگامی که یک پروژه کوچک  پروژه های تمرینی پایتون ساختید، می توانید آن را گسترش دهید یا پروژه دیگری بسازید.

 

اکنون برای شروع آماده هستید. اگر هنوز اصول اولیه پایتون را یاد نگرفته اید، توصیه می کنم با دوره پایتون Dataquest's Fundamentals غواصی کنید.

 

اگر از قبل اصول اولیه را می دانید، هیچ دلیلی برای تردید وجود ندارد! اکنون زمان غواصی و یافتن پروژه پایتون عالی است.

 

Dataquest

درباره نویسنده

 

Dataquest

Dataquest از طریق تمرین ها و پروژه های  پروژه های تمرینی پایتون چالش برانگیز به جای سخنرانی های ویدیویی آموزش می دهد. این موثرترین راه برای یادگیری مهارت هایی Python practice projects  است که برای ایجاد حرفه داده خود نیاز دارید.

 

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: